Tuesday, January 18, 2011

Seni menulis..Seni dalam penulisan..Seni memilih bahan penulisan untuk bacaan...

Memetik kata-kata Eleanor Roosevelt yang boleh dijadikan kayu pengukur (benchmark) kepada tahap minda/pemikiran penulis blog masa kini;

"Great minds discuss ideas, Average minds discuss events, small minds discuss people".

Semasa memilih topik untuk menulis blog, ingat-ingatlah kata2 di atas. Lebihkan fokus kepada idea. Cerita2 gossip eloklah dibiarkan kepada penulis blog gossip sahaja..
Rajin-rajin la memilih blog atau artikel2 berfaedah untuk bacaan, agar masa2 emas yg anda ada, tidak berlalu dan membazir begitu saja...

hmm, agaknye di mana tahap pemikiran saya ketika ini?? renung2kan...memilih bacaan yang betul dari internet juga merupakan satu sudut/aspek seni yang harus diberi perhatian...

2 comments:

  1. selamat berblog dear frens...
    bagi aku, aku tulis blog ni untuk mengabadikan setiap detik yang aku alami hari demi hari..my special moment gitu...aku ada entry lbh kurang ni...feel free to read them...
    http://chemiema.blogspot.com/2010/12/transparentare-you.html

    ReplyDelete
  2. tq Ema.
    baru je berjinak2...cadang begitu la nak abadikan apa saja ilmu dan pengalaman yg aku dpt...sbb memory aku ada mcm kureng sket lately as i grow older...so bad n so sad..so blog is the best place to lying down ething...hehe...tp mcm blur2 lg...tah apa2 dlm blog aku nie..hehe..

    ReplyDelete